در نظر داشتن قانون مالیات میلیون قانونی

در نظر داشتن: قانون مالیات میلیون قانونی میلیونی فرار مالیاتی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی به کجا رسید؟

رئیس شرکت حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم تا آخر تابستان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده است تعیین وظیفه شود، گفت: قوه قضاییه اعلام می‌کند که ای

پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی به کجا رسید؟

پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی به کجا رسید؟

عبارات مهم : ایران

رئیس شرکت حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم تا آخر تابستان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده است تعیین وظیفه شود، گفت: قوه قضاییه اعلام می کند که این عنوان به ما ربطی ندارد ولی ما به عنوان شهروند حق دادخواهی در این زمینه داریم ضمن اینکه بلاتکلیفی این پرونده سمن های محیط زیستی کشور را تحت تاثیر قرار داده هست.

به گزارش خبرآنلاین، عیسی کلانتری در نشست خبری که امروز به مناسبت روز خبرنگار در شرکت حفاظت محیط زیست برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در مورد آینده فعالان محیط زیستی بازداشت شده است گفت: کمیته چهار نفره دولت متشکل از وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری و معاون حقوقی مدیر جمهور جهت پیگیری این عنوان تشکیل شده است است و این عنوان را دنبال می کند.

او ادامه داد: وزیر اطلاعات در مجلس و دولت اعلام کرد که دلیلی جهت جاسوس دانستن فعالان محیط زیستی بازداشت شده است وجود ندارد ولی قوه قضاییه می گوید من این عنوان را تشخیص می دهم که مقصر کیست و به شما ربطی ندارد.

پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی به کجا رسید؟

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: خانواده های فعالان محیط زیستی بازداشت شده است درخواست کرده اند که دادگاه فرزندانشان به صورت علنی برگزار شود. شواهد حاکی از آن است که اوضاع بازداشتی ها نسبت به چند ماه پیش عوض کردن کرده و بهتر است.

کلانتری تاکید کرد: شرکت حفاظت محیط زیست به طور مستقل اجازه پیگیری پرونده فعالان محیط زیست بازداشت شده است را ندارد و دولت در قالب کمیته چهار نفره آن را دنبال می کند.

رئیس شرکت حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم تا آخر تابستان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده است تعیین وظیفه شود، گفت: قوه قضاییه اعلام می‌کند که ای

معاون مدیر جمهور تاکید کرد: هر چه سریعتر باید اوضاع فعالان محیط زیستی بازداشت شده است روشن شود چون هم بازداشت شدگان و هم کل سمن های محیط زیستی کشور بلاتکلیف مانده اند و نمی دانند آیا فعالیت در حوزه محیط زیست جرم است یا خیر؟

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و شفافیت خبرنگاران جامعه در مورد پرسشها متفاوت کشور قضاوت درستی انجام دهند.

کلانتری همچنین ضمن تسلیت به خانواده محیط بان شهید علی خواجویی که روز گذشته در استان کرمان به شهادت رسید، گفت: روز گذشته حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه این محیط بان به طور ناجوانمردانه ای نشانه شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز در قله های کوه قرار داده شد و پیکر این شهید را ساعت ۲۴ از کوه پایین آوردند.

پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی به کجا رسید؟

نمایندگان مجلس لایحه حمایت از محیط بانان را تصویب کنند

معاون مدیر جمهور در زمینه ضرورت حمایت قضایی از محیط بانان گفت: از نمایندگان مجلس و مدیر مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم که لایحه حمایت از محیط بانان را که بیش از یک سال است که در کمیسیون های مجلس در حال رفت و آمد است به تصویب برسانند. این لایحه می تواند از محیط بانان که جان بر کف هستند در انجام وظیفه حمایت کند.

رئیس شرکت حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم تا آخر تابستان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده است تعیین وظیفه شود، گفت: قوه قضاییه اعلام می‌کند که ای

برخی دستگاه ها بهانه گیری می کنند

رئیس شرکت محیط زیست در ادامه نشست با اشاره به اینکه از یک سال پیش شاهد آن هستیم که پرسشها عمده ای در کشور در بخش توسعه وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه در بعضی موارد که دستگاه های اجرایی نمی توانند به وظایف خود عمل کنند بهانه محیط زیست را می آورند. از ابتدای فعالیت در شرکت حفاظت محیط زیست، بر اساس دستور مدیر جمهور موظف شدیم که طی وقت شش ماهه کلیه طرح های توسعه ای که به دست محیط زیست رسیده بود را ارزیابی و بررسی کنیم تا طرح ها و پروژه ها تعیین وظیفه شود.

پرونده فعالان محیط زیست بازداشتی به کجا رسید؟

بررسی بیش از ۲۶۳ طرح طی شش ماه

کلانتری با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی شرکت حفاظت محیط زیست به خاص معاونت محیط زیست انسانی در بازه شش ماهه بیش از ۲۶۳ طرح مورد بررسی قرار گرفت، گفت: از این تعداد ۹ مورد مردود اعلام شدند و ۸۰ طرح به دستگاه ها ابلاغ شد. در این طرح ها ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ۶۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی وجود دارد همچنین با اجرای این طرح ها ۱۷۰ هزار نفر مشغول به کار می شوند. به همین علت از دستگاه ها درخواست کردیم که با نشانه کمک به اشتغال و تولید ملی طرح هایی را که مجوز ارزیابی زیست محیطی دریافت کرده اند را شروع کنند.

احتمال عمدی بودن حریق هورالعظیم

رئیس شرکت حفاظت از محیط زیست با اشاره به محدودیت های اقتصادی ناشی از تحریم تصریح کرد: وزارت صنعت هم به بن بست تحریم خورده است و جهت ورود تکنولوژی دچار مسئله شده است هست. آئین نامه اجرایی قانون هوای پاک که جهت بررسی در دولت ارسال کردیم حدود دو ماه پیش در دولت مطرح شد و وزیر صنعت اعلام کرد که با توجه به شرایط تحریم نمی توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

او ادامه داد: وزارت صنعت اعلام می کند که با تحریم ها روبرو شده است ایم و نمی توانیم آئین نامه های قانون هوای پاک را اجرا کنیم. این عنوان در کمیسیون دولت در حال بررسی است و با توجه به تحریم ها باید در بعضی موارد تجدید نظر شود.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان کشور عزیزمان ایران روز به روز به اهمیت محیط زیست پی می برند، گفت: باید هم از مردم و هم از سمن ها تقدیر کنم که در شهرهای متفاوت در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند. با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور، حیات وحش در زیستگاه ها با کمبود آب مواجه اند و در بعضی موارد وارد روستاها می شوند و خوشبختانه مردم به جای شکار آنها را حمایت می کنند که همین نشانه زیاد کردن آگاهی جامعه نسبت به حفظ محیط زیست است.

نارسایی های زیادی در حوزه محیط زیست داریم

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه نارسایی های زیادی در حوزه محیط زیست داریم اینطور نیست که محیط زیست کشور در شرایط ایده آل باشد و تا داشتن محیط زیست امن خیلی فاصله داریم. گفت: در این میان تهدیدهای خارجی نیز ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

کلانتری با اشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و دیدار از تالاب هورالعظیم گفت: آتش سوزی های هورالعظیم در ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری از خاک کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاده و آن سوی هورالعظیم که در خاک عراق واقع شده است است هیچ مشکلی وجود ندارد.

او با بیان اینکه یک سوم هورالعظیم در خاک کشور عزیزمان ایران و دو سوم آن در خاک عراق هست، گفت: در هورالعظیم مربوط به عراق اثری از آتش سوزی وجود ندارد جهت همین مرزبانی کشور این گمانه را مطرح می کند که ممکن است آتش سوزی ها به طور عمدی اتفاق افتاده باشد.

معاون مدیر جمهور با بیان اینکه دیروز با وزیر محیط زیست عراق در مورد آتش سوزی هورالعظیم صحبت تلفنی داشتم، گفت: او هنوز در جریان قضایای مربوط به آتش سوزی نبود و درخواست کردم که در این زمینه با همکاری داشته باشد همچنین قرار شده است سفری هم به پایتخت کشور عزیزمان ایران بکند.

کلانتری ادامه داد: در مساحت ۷۵ کیلومتری هورالعظیم عجیب است که آتش سوزی در ۱۰ کیلومتری حاشیه مرزی کشور عزیزمان ایران اتفاق بیفتد بنابراین ما در حوزه محیط زیست علاوه بر پرسشها داخلی پرسشها خارجی مشابه این را هم داریم که حتما وزارتخارجه در این عنوان ورود کند.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به گرد و غبارهای خارجی تصریح کرد: غرب و شرق کشور ما همچنان دچار گرد و غبار با منشأ خارجی هست. در شرایط حاضر مردم سیستان و بلوچستان با گرد و غبار دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه تنها کاری که می توانیم بکنیم احساس همدردی است چون آبی در رودخانه نیست و آبی هم وارد کشور نمی شود. هر سال در این مقطع یک میلیارد متر مکعب آب وارد کشور می شد ولی تا کنون تنها ۱۰ میلیون متر مکعب آب وارد کشور شده است است.

کلانتری با اشاره به اینکه باید در سیاست های مان در حوزه سیستان و بلوچستان تجدید نظر کنیم گفت: باید بدانیم که در این منطقه حفظ کشاورزی اولویت است یا حفظ محیط زیست و مهار گرد و غبار به طور قطع باید اشتغال جایگزین در این مناطق مد نظر قرار گیرد.

مجلس در زمینه مدیریت پسماند دست ما را بست

معاون مدیر جمهور در ادامه با اشاره به اوضاع بد مدیریت پسماند در کشور به خاص در استان های شمالی ضمن انتقاد از مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت پسماند اولویت دولت آقای روحانی بود ولی مجلس در این زمینه دست ما را بست چون قرار بود ۱.۳ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به مدیریت پسماند کشور با اولویت استان های شمالی از طریق وزارت کشور سرمایه گذاری شود.

او با تاکید بر اینکه در مدیریت پسماند با پرسشها متعددی مواجه هستیم،اظهارکرد: آلودگی های زیستی ناشی از پسماند یکی از خطرات جدی جهت استان های شمالی است و آب رودخانه ها را نیز ترساندن می کند. جای مناسبی جهت دفن پسماند در استان های شمالی وجود ندارد. با این حال قرار شد در بودجه پیشنهادی سال آینده به این عنوان توجه شود و مسئله برطرف شود.

تمرکز شدید در شرکت حفاظت محیط زیست در دستگاه های نظامی هم نبود

کلانتری با بیان اینکه درون شرکت حفاظت محیط زیست پرسشها متعددی داریم، گفت: متاسفانه این شرکت به شدت متمرکز عمل می کرد و ابتدایی ترین تصمیمات نیز نیاز به تایید ستاد مرکزی در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشت و به طور کلی تمرکز عجیب و غریبی در تصمیم گیری ها ایجاد شده است بود؛ تمرکزی که حتی مشابه آن در دستگاه های نظامی نیز دیده نمی شد.

او تاکید کرد: این معضل را از طریق تفویض اختیارات به مدیران کل محیط زیست استان ها حل کردیم و بیش از ۹۵ درصد اختیارات مدیر شرکت حفاظت محیط زیست به مدیران استانی محول شد بنابراین در شرایط حاضر مدیران استانی جهت تصمیم گیری ها نیازی به مراجعه به ستاد مرکزی ندارند مگر در پروژه های حساس ملی.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در حال حاضر ادارات محیط زیست استان ها اختیارات کاملی جهت تصمیم گیری دارند و نیازی به مراجعه به پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست. هر چند که این عنوان باعث ناراحتی بعضی مدیران شده است باشد.

کلانتری در مورد ساز و کار پایش و نظارت بر عملکرد مدیران استانی محیط زیست و آسیب های احتمالی ناشی از تفویض اختیارات گفت: استان ها زیاد از ستاد مرکزی تحت نظارت قرار دارند چون بازرسی کل کشور، دادستانی و سایر بخش ها بر محیط زیست استان ها نظارت می کند و احتمال تخلف در استان ها پایین تر از پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. ضمن اینکه با کم شدن حجم کاری مدیران ستاد مرکزی، این مدیران می توانند به استان ها سر بزنند.

تفویض اختیارات مدیران کل محیط زیست را پاسخگو می کند

او ادامه داد: تفویض اختیارات به مدیران کل استانی نوعی ضرورت پاسخگویی در آنان ایجاد می کند چون تا پیش از این مدیران استانی نسبت به مباحث متفاوت پاسخگو نبودند ولی الان به علت اختیاراتی که دارند مجبور به پاسخگویی هستند.

واژه های کلیدی: ایران | استانی | استان کرمان | اخبار اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار