در نظر داشتن قانون مالیات میلیون قانونی

در نظر داشتن: قانون مالیات میلیون قانونی میلیونی فرار مالیاتی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی کشف آلیاژی از آلومینیوم که هیدروژن تولید می‌کند

محققان به طور کاملا اتفاقی نوعی از آلیاژ آلومینیوم را کشف کردند که با تصویر العمل با آب می‌تواند هیدروژن تولید کند.

کشف آلیاژی از آلومینیوم که هیدروژن تولید می‌کند

کشف آلیاژی از آلومینیوم که هیدروژن تولید می کند

عبارات مهم : تصویر

محققان به طور کاملا اتفاقی نوعی از آلیاژ آلومینیوم را کشف کردند که با تصویر العمل با آب می تواند هیدروژن تولید کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، محققان ارتش آمریکا به صورت تصادفی روشی کشف کردند که به وسیله آن توانستند با آلومینیوم، هیدروژن تولید کنند.

کشف آلیاژی از آلومینیوم که هیدروژن تولید می‌کند

نانو مواد آلومینیوم تازه هنگامی که در معرض آب قرار می گیرد، هیدروژن تولید می شود.

خودروسازان جهت دستیابی به سوخت پاک، به هیدروژن به عنوان یک منبع مهم در این راستا نگاه دارند، ولی به رغم فراوانی آن در طبیعت، ذخیره و جابجایی حالت گاز این عنصر سخت هست. بنابراین کشف تصادفی این شیوه می تواند پرسشها موجود در زمینه نگهداری و جابجایی هیدروژن را چاره کند و به طور بالقوه می تواند همه چیز را در صنعت دستخوش عوض کردن کند.

محققان به طور کاملا اتفاقی نوعی از آلیاژ آلومینیوم را کشف کردند که با تصویر العمل با آب می‌تواند هیدروژن تولید کند.

یک گروه از محققان ارتش آمریکا در حال کار و آزمایش روی نوعی از آلیاژ آلومینیوم در آزمایشگاه “آبردین” بودند که زمانی که روی آن آب ریختند با دیدن حباب های تولید شده است شگفت زده شدند. این حباب ها حاوی هیدروژن بودند که در تصویر العمل آلیاژ آلومینیوم با آب تولید شدند.

از آنجا که این نوع تصویر العمل به طور معمول با آلومینیوم اتفاق نمی افتد، محققان بلافاصله توانایی این آلیاژ آلومینیوم را مشاهده کردند و یک نسخه پودر نانومواد آلومینیومی تولید کردند که تصویر العمل پذیری بسیار بالایی به آب و هر چیز دیگری همراه با آب دارد.

“آنیت گیری” فیزیکدان و یکی از اعضای گروه محققان می گوید: همه ما به عنوان یک تیم از وقوع این اتفاق خوب بسیار هیجان زده شدیم و به وجد آمده بودیم.

کشف آلیاژی از آلومینیوم که هیدروژن تولید می‌کند

هیجان زدگی این تیم جای تعجب ندارد، آیا که احتمالا راه حلی جهت یک مسئله که بشر چندین دهه با آن دست به گریبان هست، یافته اند.

همانطور که قبلا ذکر شد، محققان در حال کار بر روی چیز دیگری بودند که به صورت اتفاقی روش تولید هیدروژن از این آلیاژ آلومینیوم را کشف کردند.

محققان به طور کاملا اتفاقی نوعی از آلیاژ آلومینیوم را کشف کردند که با تصویر العمل با آب می‌تواند هیدروژن تولید کند.

این تیم به طور مشخص روی تولید یک آلیاژ آلومینیوم با مقاومت اوج جهت ارتش آمریکا مطالعه و آزمایش می کردند.

تیم انتظار داشت که ریختن آب روی آلومینیوم، آن را فقط به صورت معمول اکسید کند، ولی هنگامی که تصویر العمل نشان داد، آنها را مبهوت کرد. بعد از انجام آزمایش های بیشتر، آنها کشف کردند که این تصویر العمل نادر، در واقع تقسیم یک اکسیژن و دو هیدروژن از آب است.

کشف آلیاژی از آلومینیوم که هیدروژن تولید می‌کند

“اسکات گرندال” مهندس مواد و سرپرست تیم تحقیقاتی توضیح داد: آنچه ما کشف کرده ایم یک مکانیسم جهت هیدرولیز سریع و خود به خود آب است.

آنچه که این کشف را هیجان انگیزتر کرده این است که جهت انجام چنین تصویر العمل هایی معمولا وجود یک کاتالیست مهم هست. از آنجایی که بعضی از کاتالیست ها سمی هستند، بنابراین در بیرون از آزمایشگاه قابل اجرا نیستند. ولی با این حال، آلیاژ آلومینیومی که این گروه تولید کردند جهت انجام تصویر العمل نیازی به کاتالیست ندارد.

همچنین این تصویر العمل بسیار سریع اتفاق می افتد و می تواند انرژی کافی جهت فعالیت تجهیزات الکتریکی تولید کند. در واقع “گرندال” گفت که یک کیلوگرم از پودر نانو مواد تولیدی آنها قادر به تولید 220 کیلو وات برق در حدود تنها 3 دقیقه است.

آمار و ارقامی که این تیم از عملکرد کشف تصادفی ارزش منتشر کرده اند به مراتب بهتر از عملکرد محصولات بهینه ای است سالها صرف تحقیق و تولید و توسعه ارزش شده است است.

نانو مواد آلومینیومی می تواند نهایی باشد به انتظار سازندگان ماشین که چشم به راه سوخت هیدروژنی هستند، ولی قبل از آن، تیم تحقیقاتی به دنبال راه هایی جهت استفاده از کشف خود جهت کمک به نیروهای نظامی، به خاص تیم های بازسازی است که جهت تجهیزات خود به انرژی نیاز دارند.

“گیری” گفت: ما اینجا کار می کنیم تا به سربازان کمک کنیم. این تنها نشانه ما هست. این مواد که ما توسعه داده ایم جهت این کار استفاده خواهد شد.

این تیم به دنبال ثبت اختراع نانو مواد خود است و همچنین آزمایشات خود را در خارج از آزمایشگاه دنبال خواهد کرد. آنها همچنین با پیشنهادهایی جهت استفاده های دیگر از این نانو ماده مانند چاپ سه بعدی و ساخت هواپیماهای کوچک که سوخت خود را تامین می کنند و ربات های زمینی که جهت ماموریت های جمع آوری اطلاعات فرستاده می شوند، مواجه شده است اند.

واژه های کلیدی: تصویر | محققان | آلومینیوم | اخبار علمی و آموزشی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار