در نظر داشتن قانون مالیات میلیون قانونی

در نظر داشتن: قانون مالیات میلیون قانونی میلیونی فرار مالیاتی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی ابتلای 37 درصد تهرانی ها به کمر درد

دبیرعلمی نخستین کنگره ملی ستون فقرات و ورزش با اشاره به اینکه ورزش نقشی اساسی در پیشگیری و مدیریت پرسشها ستون فقرات دارد، گفت: براساس مطالعه ای که انجمن علمی پز

ابتلای 37 درصد تهرانی ها به کمر درد

ابتلای 37 درصد تهرانی ها به کمر درد

عبارات مهم : ایران

دبیرعلمی نخستین کنگره ملی ستون فقرات و ورزش با اشاره به اینکه ورزش نقشی اساسی در پیشگیری و مدیریت پرسشها ستون فقرات دارد، گفت: براساس مطالعه ای که انجمن علمی پزشکی ورزشی به کمک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام داده 37 درصد مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران دچار کمر درد هستند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر رامین کردی در نخستین کنگره ملی ستوان فقرات و ورزش در سالن همایش بیمارستان امام خمینی پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: در مطالعه دیگری که با همکاری وزارت بهداشت و با ارائه طرحی که با کمک شرکت بهداشت جهانی انجام شد، مشخص شد 27 درصد مردم کشور از کمر درد مزمن زحمت می برند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا نخستین یا دومین علت مراجعه افراد به دکتر کمر درد است و همچنین بیشترین علت غیبت از کار و ناتوانی جسمی افراد نیز کمر درد گزارش شده است است.

ابتلای 37 درصد تهرانی ها به کمر درد

رئیس انجمن پزشکی ورزشی کشور عزیزمان ایران از شیوع گردن درد در کشور در سال های اخیر خبر داد و گفت: به دنبال کمر درد، گردن درد نیز در کشور شیوع بالایی دارد ولی 5 تا 10 درصد از کمر درد کمتر است که با توجه به زندگی ماشینی و استفاده بیش از حد از گوشی های همراه به خصوص در کودکان و نوجوانان، در نسل آینده اپیدمی گردن درد در کشور به وجود خواهد آمد.

وی ورزش و آموزش را دو راهکار مهم پیشگیری از کمر درد بیان کرد و گفت: به علت ارتباط مستقیم کمر درد با ستون فقرات، به نظر می رسد ورزش کردن یکی از راهای پیشگیری و همچنین کم کردن بیماری های ستون فقرات هست.

کردی در نخستین کنگره ملی ستون فقرات و ورزش که روز 3 اسفند در سالن همایش بیمارستان امام خمینی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، ادامه داد: در ورزشکاران حرفه ایی به علت فشار به ستون فقرات، کمر درد نسبت به افراد عادی زیاد است . این عارضه در فوتبالیست ها 1.5 برابر، در شناگران 2.5 برابر و والیبالیست ها 4 برابر هست. طبق بررسی ما در لیگ برتر فوتبال کشور، یک پنجم بازیکنان هر سال به طور میانگین 13 مسابقه و جلسه تمرینی را به علت کمردرد از دست می دهند.

دبیرعلمی نخستین کنگره ملی ستون فقرات و ورزش با اشاره به اینکه ورزش نقشی اساسی در پیشگیری و مدیریت پرسشها ستون فقرات دارد، گفت: براساس مطالعه ای که انجمن علمی پز

وی افزود: حاصل مطالعه ما نشان می داد که زنان ورزشکار کشور نیز بین 40 تا 50 درصد دچار کمر درد هستند که در والیبال 55 درصد و فوتسال45 درصد هست. لذا این مهم می طلبد که جهت راه کارهای علمی از تمامی تخصص های مرتبط منجمله، جراحی اعصاب، جراحی ستون فقرات، طب فیزیکی، انجمن درد و.. کمک گرفته شود.

کردی با بیان اینکه، مطالعات ما نشان می دهد که تنها در ورزش کشتی در کشور سالی بیش از یک ضایعه نخاعی کاتاستروفیک به علت آسیب ورزشی ایجاد می شود، گفت: در همین ورزش شیوع بیماری اسپوندیلولیز 30 درصد هست. آسیب های مزمن ستون فقرات مثل کمردرد نیز در ورزشکاران بسیار مرسوم هست، به نحوی که شیوع هر سال آن 30 درصد گزارش شده است است.

وی وارد آمدن ضربه را یکی دیگر از عوامل مبتلا شدن به کمر درد خواند و افزود: ضربه موجب ایجاد مسئله در ستون فقرات و همچنین ایجاد بیمارهای بسیاری می شود که در کشور ما زیاد کردن قابل توجهی دارد.

ابتلای 37 درصد تهرانی ها به کمر درد

کردی بیان کرد: ورزش از دو جنبه با ستون فقرات در ارتباط است یکی در پیشگیری و درمان و کم کردن عود در افرادی که مبتلا به طیف بیماری های ستون فقرات هستند دوم اینکه ورزشکارانی که با فشار تمرینی بالایی مواجهه هستند و همچنین آسیب هایی که در حال ورزش کردن می بینند موجب مشکلت متعدد در ستون فقرات آنها می شود.

دبیر علمی کنگره در ادامه سیگار ، قلیان، کم تحرکی و چاقی را از عوامل مهم مبتلا شدن به کمر درد بیان کرد و گفت: براساس مطالعاتی که انجام شده است یک ساعت ورزش کردن در هفته مبتلا شدن به کمرد درد را در تا 50 درصد کم کردن می دهد.

دبیرعلمی نخستین کنگره ملی ستون فقرات و ورزش با اشاره به اینکه ورزش نقشی اساسی در پیشگیری و مدیریت پرسشها ستون فقرات دارد، گفت: براساس مطالعه ای که انجمن علمی پز

کردی همچنین نحوه نشستن افرادی که با رایانه سروکار دارند را این چنین توصیف کرد: زمانی که سر به طرف پایین خم می شود برابر 60 کیلو فشار به ستون فقرات و در قسمت پایین اهرم ستون فقرات گردن وارد می شود. بعد کسانی که فعالیت آنها زیاد در پشت میز انجام می شود باید گوش در جهت شانه و شانه در جهت لگن قراربگیرد. همچنین سر صاف باشد و ابرو بالاتر از صفحه مانتیور قرار بگیرد.

به منظور ارتقای کیفیت سلامت و پیشگیری از آسیب ها و درمان دردهای ناحیه کمر و گردن و ستون فقرات نخستین کنگره ملی ستون فقرات و ورزش برگزار شد.

ابتلای 37 درصد تهرانی ها به کمر درد

این کنگره روز 3 اسنفند ماه 96 در تالار امام خمینی بیمارستان امام خمینی برگزار شد، دکتر کردی، مدیر انجمن علمی پزشکی ورزشی کشور عزیزمان ایران و دبیر علمی کنگره گفت: از طرفی آسیب های ستون فقرات در ورزشکاران از هر دو نوع حاد و مزمن بسیار مرسوم هستند.

واژه های کلیدی: ایران | پزشکی | پیشگیری | ستون فقرات | ستون فقرات | اخبار پزشکی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار